Carrera Kestrel
Geplaatst: vr mar 20, 2015 10:21 am
Van de week begonnen met de afwerking van de Kestrel.
De vleugels en het hoogte- en richtingsroer bespannen. Ik zag er erg tegenop om de vleugels te bespannen ivm het holle profiel, maar het is goed gelukt.
Verder de servo's gemonteerd en het cockpit kapje gelijmt.
Na montage van het richtingsroer blijkt dat de aansturing hiervan nogal flexibel is. Niet direct veel speling, maar erg star voelt het niet aan. Hier wel ik nog wel even naar kijken.
Nu nog even een sleepkoppeling in de neus maken. Deze komt op de zelfde servo als de remkleppen. De remkleppen gebruiken maar een halve servo slag, terwijl de andere draairichting van de servo opgevangen wordt door een veer in het remkleppen mechanische. Deze slag ga ik dus gebruiken voor de sleepkoppeling.
E.e.a heb ik al geprogrammeerd in mijn zender, waarbij ik de slag voor de remkleppen op een schuif heb en de ontkoppel haak op een verende schakelaar.
Er zijn nog een paar dingen die ik uit moet zoeken.
Waar moet het zwaartepunt liggen. Kan ik hier gewoon uitgaan van 1/3 van de vleugelkoorde en dan met invliegen aanpassen?
Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?
Wat is de beste positie voor de sleephaak?
De vleugels en het hoogte- en richtingsroer bespannen. Ik zag er erg tegenop om de vleugels te bespannen ivm het holle profiel, maar het is goed gelukt.
Verder de servo's gemonteerd en het cockpit kapje gelijmt.
Na montage van het richtingsroer blijkt dat de aansturing hiervan nogal flexibel is. Niet direct veel speling, maar erg star voelt het niet aan. Hier wel ik nog wel even naar kijken.
Nu nog even een sleepkoppeling in de neus maken. Deze komt op de zelfde servo als de remkleppen. De remkleppen gebruiken maar een halve servo slag, terwijl de andere draairichting van de servo opgevangen wordt door een veer in het remkleppen mechanische. Deze slag ga ik dus gebruiken voor de sleepkoppeling.
E.e.a heb ik al geprogrammeerd in mijn zender, waarbij ik de slag voor de remkleppen op een schuif heb en de ontkoppel haak op een verende schakelaar.
Er zijn nog een paar dingen die ik uit moet zoeken.
Waar moet het zwaartepunt liggen. Kan ik hier gewoon uitgaan van 1/3 van de vleugelkoorde en dan met invliegen aanpassen?
Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?
Wat is de beste positie voor de sleephaak?