Lockheed Constellation
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Mooi gezicht dat alles goed werkt de draadjes zitten dus op de juiste plek.
Hoeveel kanalen heb je wel niet nodig om alles te regelen.
Er is nog zat te doen denk ik dus laat maar komen die foto's.
Hoeveel kanalen heb je wel niet nodig om alles te regelen.
Er is nog zat te doen denk ik dus laat maar komen die foto's.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Om alles aan te sturen gebruiken we 15 kanalen. Maar dat komt onder andere omdat we alle gasservo's op een afzonderlijk kanaal zetten ivm synchroon afstellen. Verder heeft de besturing van de neuspoot zijn eigen kanaal. Op deze manier kunnen we vanuit de zender programmeren dat de neuspoot in de rechtuit stand komt en blijft als het landingsgestel ingeklapt wordt. Hierdoor zijn er geen ingewikkelde mechanische of elektronische oplossingen in het vliegtuig nodig.
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Ff een update.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Leuk weer nieuwe foto's.
De bouw gaat dus weer verder.
Wat een gevaarte wordt het, het voorjaar klaar?
De bouw gaat dus weer verder.
Wat een gevaarte wordt het, het voorjaar klaar?
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Het lijkt also het project heeft stilgestaan, maar dat is niet zo. We hebben alleen even weinig geplaatst op het forum.
De afgelopen periode zijn de wing fairings gemaakt. De overgangen dus van de romp naar de vleugels. Verder is het staartstuk aangepast zodat deze eenvoudig afneembaar is. Het is anders nogal lastig met vervoer. De romp is meer dan 2 meter lang en het staartstuk is 1,2 meter breed.
Op dit moment zijn we bezig met het aanleggen van de electronica. Alles bij elkaar zitten er meer dan 22 servo's in. Om het afstellen makkelijker te maken krijgt elke servo zijn eigen kanaal en werken we dus niet met v-kabels.
Dankzij het gebruik van S-bus blijft het redelijk overzichtelijk en valt de hoeveelheid bekabeling mee.
In elke vleugelhelft komt een S-bus omzetter die vanaf de 3 draden vanaf s-bus 8 kanalen omzet naar servo signalen. Dus kanaal 1-8 in de linker vleugel, 9-16 in de rechtervleugel en 17-24 in de staart. Blijft 25-32 over centraal in de romp voor de aansturing van het ventiel voor het pneumatische intrekbare landingsgestel en de besturing van het neuswiel.
Uitgevoerd met 2 setjes van 2 ontvangers. Voor kanaal 1-16 1 RX8R met als backup een XM+. Dezelfde combi voor kanaal 17-32.
De combinatie RX8R en XM+ werkt redundant. Dus als van de RX8R het signaal weg zou vallen dan neemt hij het signaal van de XM+ als backup.
De afgelopen periode zijn de wing fairings gemaakt. De overgangen dus van de romp naar de vleugels. Verder is het staartstuk aangepast zodat deze eenvoudig afneembaar is. Het is anders nogal lastig met vervoer. De romp is meer dan 2 meter lang en het staartstuk is 1,2 meter breed.
Op dit moment zijn we bezig met het aanleggen van de electronica. Alles bij elkaar zitten er meer dan 22 servo's in. Om het afstellen makkelijker te maken krijgt elke servo zijn eigen kanaal en werken we dus niet met v-kabels.
Dankzij het gebruik van S-bus blijft het redelijk overzichtelijk en valt de hoeveelheid bekabeling mee.
In elke vleugelhelft komt een S-bus omzetter die vanaf de 3 draden vanaf s-bus 8 kanalen omzet naar servo signalen. Dus kanaal 1-8 in de linker vleugel, 9-16 in de rechtervleugel en 17-24 in de staart. Blijft 25-32 over centraal in de romp voor de aansturing van het ventiel voor het pneumatische intrekbare landingsgestel en de besturing van het neuswiel.
Uitgevoerd met 2 setjes van 2 ontvangers. Voor kanaal 1-16 1 RX8R met als backup een XM+. Dezelfde combi voor kanaal 17-32.
De combinatie RX8R en XM+ werkt redundant. Dus als van de RX8R het signaal weg zou vallen dan neemt hij het signaal van de XM+ als backup.
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Ah er zit weer voortgang in het kunstwerk prachtig om te zien.
Gisteren een uitleg gehad van Tonny betreffende de elektronica erg vernuftig allemaal.
Zo te lezen nog genoeg werk aan de installatie en dan nog het afwerken met folie.
Knap staaltje werk mannen ik ben benieuwd naar de volgende foto's misschien al met een beetje kleur.
Gisteren een uitleg gehad van Tonny betreffende de elektronica erg vernuftig allemaal.
Zo te lezen nog genoeg werk aan de installatie en dan nog het afwerken met folie.
Knap staaltje werk mannen ik ben benieuwd naar de volgende foto's misschien al met een beetje kleur.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- GVT
- Lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma sep 29, 2014 11:17 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Mooi hoor !
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Heel gaaf!
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Indrukwekkend!
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- kadet
- Berichten: 405
- Lid geworden op: do mei 08, 2014 9:43 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Prachtig deze kist in aanbouw en een pluim op de hoed voor de elektronica uitvoering.