Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Ziet er goed, uit een heel priegelwerkje.
Een keertje naar het clubhuis meenemen ik ben nieuwsgierig .
Een keertje naar het clubhuis meenemen ik ben nieuwsgierig .
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
ja zal ik doen! ben ook benieuwd naar jullie idee over roeruitslagen en zwaartepunt. Ook wat ik kan verwachten met zijn overgewicht van bijna 4kg vlieggewicht
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Wat een gaaf project! Daar zitten inmiddels heel wat uurtjes in!
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Gaat dit echt vliegen Johannes ? Je zegt wel op tijd wanneer het gevaarte de lucht in gaat.
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Kun je iets zeggen over het vleugeloppervlak? Want het gewicht is niet extreem voor een 10cc motor, maar het hangt er wel een beetje van af wat zijn vleugelbelasting is. Verder maak ik me meer zorgen over de ligging van het zwaartepunt, de instelhoek van beide vleugels, en het instelhoekverschil t.o.v. het stabilo. Tel daarbij op de ongewone profielkeuze en dan is de onzekerheid compleet.luppie schreef:ja zal ik doen! ben ook benieuwd naar jullie idee over roeruitslagen en zwaartepunt. Ook wat ik kan verwachten met zijn overgewicht van bijna 4kg vlieggewicht
Een aantal van deze onzekerheden kun je misschien elimineren door een klein proefmodel te maken. Als je het model met plat balsa vleugels en romp nabouwt.(ca.30 cm spanwijdte) en de instelhoeken van de vleugels en het stabilo overneemt kun je wel een redelijk beeld krijgen van de ligging van het zwaartepunt en van de vliegeigenschappen.
- GVT
- Lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma sep 29, 2014 11:17 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Kun je hier wat mee?
https://www.ecalc.ch/cgcalc.php
Komt bij de Pilatur Porter en Stick goed uit.
Of dat bij jouw project ook zo is......?
https://www.ecalc.ch/cgcalc.php
Komt bij de Pilatur Porter en Stick goed uit.
Of dat bij jouw project ook zo is......?
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Werkt niet voor dubbeldekkers
- GVT
- Lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma sep 29, 2014 11:17 pm
- Locatie: Elburg
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
En als je het gemiddelde van de boven en onder vleugel ingeeft?flymax schreef:Werkt niet voor dubbeldekkers
ZOu je dan geen richtlijn hebben?
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Nou nee, dan zou innig eerder de oppervlakken bij elkaar optellen. Maar voorzover ik op de foto’s kan zien heeft de bovenste vleugel een kleinere instelhoek dan de onderste dus dan gaat die vlieger niet op. Het zal dus wel empirisch onderzoek worden. Dus camera’s in de aanslag en dan maar zien....
Maar het zou wel heel jammer zijn als dit prachtige model maar een kort leven beschoren is. Dus experimenteren met een kleine balsa replica en evt het zwp iets voorlijker bij de maiden....
Maar het zou wel heel jammer zijn als dit prachtige model maar een kort leven beschoren is. Dus experimenteren met een kleine balsa replica en evt het zwp iets voorlijker bij de maiden....
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
ik zal vanavond de afmetingen weer eens door de canard cg culculator halen en ook gelijk het vleugeloppervlak meten. http://rcplanes.000webhostapp.com/cg2_canard.htm
Ik vraag me af hoeveel van de romp ik mee mag tellen of hoeveel van de vleugel wat eigenlijk in/op de romp zit?
Bij het tekenwerk heb ik wel een poging gedaan om de twee vleugels neutraal en het zelfde op de romp te krijgen. Tijdens de bouw is er wel wat gerommeld met de voor en achterlijst en met het pas maken van de vleugel op de romp kan er ook wel "iets" in zijn gaan zitten. Op de foto vertekend het ook omdat wanneer je tussen de vleugels door kijkt je de boven en onderkant van de vleugels vergelijkt en die verschillen wel.
Er zijn wel een paar mensen geweest die hebben geëxperimenteerd met dit model en ook met het zwaartepunt dus ik heb hier wel iets om te vergelijken.
Ik vraag me af hoeveel van de romp ik mee mag tellen of hoeveel van de vleugel wat eigenlijk in/op de romp zit?
Bij het tekenwerk heb ik wel een poging gedaan om de twee vleugels neutraal en het zelfde op de romp te krijgen. Tijdens de bouw is er wel wat gerommeld met de voor en achterlijst en met het pas maken van de vleugel op de romp kan er ook wel "iets" in zijn gaan zitten. Op de foto vertekend het ook omdat wanneer je tussen de vleugels door kijkt je de boven en onderkant van de vleugels vergelijkt en die verschillen wel.
Er zijn wel een paar mensen geweest die hebben geëxperimenteerd met dit model en ook met het zwaartepunt dus ik heb hier wel iets om te vergelijken.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.