De bedrading kan straks vanuit de luikjes door de rietjes dus de folie kan er over.
In de breedte van de HK rol folie (64 cm) kan de vleugel er net 2x uit dat is boffen.
De onderkant zet ik eerst helemaal in de folie maar nog niet volledig gekrompen.
Omdat de onderkant plat is kun je hem voor de bovenkant mooi plat op tafel houden.
De kans van torderen o.i.d. is dan kleiner.
De folie dient tevens als scharnieren voor de rolroeren.
Op de voorlijst waar de 2 kleuren samen komen doe ik een zwart randje voor afwerking maar tevens betere zichtbaarheid bij de landing.
De achter lijsten en rolroeren lopen heel dun toe dus kan de folie daar achterop niet stoppen.
Daarom gaat de gele folie achter iets over de achterkant naar onder dus geel over rood gelukkig niet storend.
Voor dat de bovenste laag er op komt goed stofvrij maken en geen kat in de buurt!
Let er bij de achter lijsten op tijdens het krimpen dat die 6 mm S slag er in blijft zitten.
Dus koelen en aandrukken waar niet gekrompen wordt.
De folie heeft door het vrij vlakke model weinig krimp nodig dus dat is wel prettig.
Zelf vind ik de kleur combinatie best geslaagd geworden.
Hopelijk is hij, ondanks zijn doorzicht, in de lucht goed zichtbaar.
Nu staat nog te doen servo’s monteren, roeren en kleppen afstellen het CG bepalen door de juiste indeling van de setup.
Het einde komt in zicht.