** Clubproject **

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door flymax » wo mei 22, 2013 10:31 pm

flymax schreef:Sander,
Waar kan ik je webpagina vinden? Misschien een idee om hem in je handtekening te zetten?
Max
inmiddls je pagina via het modelbouwfoum gevonden!
Max

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door Zaktindegeute » wo mei 22, 2013 10:53 pm

gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door ph-svv » do mei 23, 2013 8:40 am

Bij deze aangepast, is inderdaad wel handiger zo, sjiek he zo'n webpagina :lol:

Op MBF en RCGroups wordt gezegd dat de V stelling in de staart 110 graden hoort te zijn ipv 90 graden.
Ik neem aan dat de keuze gemaakt is om het bouwen gemakkelijker te maken?

Als ik naar mijn Brillant-Vz kijk is dat inderdaad een wat grotere hoek, maar ik merkte niet veel verschil bij de Edelweiss, het vliegt super!

Ps. Ik heb tevens de filmpjes in dit draadje even aangepast naar een nette compilatie van de maiden.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door flymax » do mei 23, 2013 6:42 pm

Sander,
Ik heb deze reacties ook gezien. Er is geen "norm" voor de hoek van de staart. In de praktijk is wel gebleken dat een hoek van 100 tot 110 graden dichter bij de optimale verhouding ligt, maar de geometrie van de vleugel, en de de hefboom van de romp spelen daarbij ook een rol. Ik heb inderdaad vanwege de eenvoud 90 graden aangehouden. Net zoals jij waren er velen die dit als eerste model bouwen. Bovendien heeft het origineel ook een hoek van 90 graden. Pas bij latere vliegtuigen kwam men tot bovengenoemd inzicht. Eerlijkheidshalve was het oppervlak van de staartvlakken wel datgene waar ik het meeste over getwijfeld heb. Tov van het origineel zijn ze meer dan 20% vergroot maar ze ogen relatief klein.

Nog even het plaatje van het origineel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door ph-svv » zo mei 26, 2013 12:59 pm

Max,

Ik heb gezocht naar de Selig Donovan 3201, maar ik denk dat je het Selig 3021 profiel bedoelde.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door flymax » zo mei 26, 2013 1:55 pm

klopt! Tikfoutje.

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door flymax » zo jun 02, 2013 8:57 pm

Vandaag op het vintage glider treffen: Wilga sleept een Big Lift (sleepkabel aan de prop) die met stilstaande motor mijn clubzwever sleept. Een bijzondere ervaring ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1731
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door luppie » ma jun 03, 2013 12:19 am

Waren jullie toe aan een rare nieuwe uitdaging of was dit toch ongepland gegaan?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door ph-svv » ma jun 03, 2013 7:49 am

Ik heb er een filmpje van gemaakt met mijn telefoon, het begon eigenlijk als een geintje.
De oranje BigLift kwam bij de landing telkens bijna zweven binnen, dus die hebben ze achter de Wilga (110cc) geknoopt.

Iemand riep dat de BiLift ook nog wel een sleepie kon hebben, dus Max heeft zijn Edelweiss er nog achter gehangen :)

Resultaat:
http://www.youtube.com/watch?v=63ihdmM0pvA

Voor meer over het VGT kijk je HIER
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
luppie
Beheerder
Berichten: 1731
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
Locatie: Double-u monkeyfield
Contacteer:

Re: ** Clubproject **

Bericht door luppie » ma jun 03, 2013 5:51 pm

Ik zie nou dat die wilga ook wel een behoorlijke pummel is. Wel lastig landen lijkt me of heeft de biglift geland met een touw aan de neus of zaten ze gewoon aan elkaar?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

Plaats reactie