** Clubproject **
- flymax
- Lid
- Contacteer:
- luppie
- Beheerder
- Contacteer:
Re: ** Clubproject **
Ik heb er twee vluchten mee mogen maken en hij vliegt fantastisch. Rolroeren op een zwever was nieuw voor mij maar dat stuurt een stuk netter dan alleen richting met veel V-stelling. Ook werkt richtingsroer verrassend goed ik had meer een rol effect verwacht maar hij gaat echt gieren.
roeruitslagen wat ik zo snel zag was op alle roeren ruim 1 cm. ik ga rolroeren eerst op 1,5cm zetten. Hoogteroer zal ook wel met 1 cm kunnen doen.
Voor de mensen die nog wouden weten welke spanningsregelaar je kunt gebruiken doe ik een paar linkjes
deze heb ik gekocht, een 5A sBEC
hier een bec bij een nederlander
Je kunt ook een regelaar met ingebouwde bec gebruiken maar dan moet je de motordraden even isoleren. Alles wat UBEC of SBEC heet zal wel voldoen het verschil is voor ons niet zo belangrijk.
roeruitslagen wat ik zo snel zag was op alle roeren ruim 1 cm. ik ga rolroeren eerst op 1,5cm zetten. Hoogteroer zal ook wel met 1 cm kunnen doen.
Voor de mensen die nog wouden weten welke spanningsregelaar je kunt gebruiken doe ik een paar linkjes
deze heb ik gekocht, een 5A sBEC
hier een bec bij een nederlander
Je kunt ook een regelaar met ingebouwde bec gebruiken maar dan moet je de motordraden even isoleren. Alles wat UBEC of SBEC heet zal wel voldoen het verschil is voor ons niet zo belangrijk.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Jan Jaap
- Contacteer:
Ik zou niet voor de goedkoopste gaan. Deze levert maar 3,3V. en hij moet stroom leveren voor 4 servo's.
De UBEC of SBEC is alleen nodig bij gebruik van een Lipo op 2S of meer.
Je kunt ook een accupakketje van NIMH batterijen gebruiken. Deze is wellicht zwaarder maar dan hoeft er geen of minder lood in de neus.
Ik weet trouwens niet eens of er überhaupt wel lood in de neus zit.
De UBEC of SBEC is alleen nodig bij gebruik van een Lipo op 2S of meer.
Je kunt ook een accupakketje van NIMH batterijen gebruiken. Deze is wellicht zwaarder maar dan hoeft er geen of minder lood in de neus.
Ik weet trouwens niet eens of er überhaupt wel lood in de neus zit.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- ph-svv
- Lid
- Contacteer:
Dit is wat ik gisteren ook tegen Luppie zei, bijkomend voordeel is dat je via telemetrie kan zien hoeveel spanning je nog aan boord hebt.JJ de Bom schreef: Je kunt ook een accupakketje van NIMH batterijen gebruiken. Deze is wellicht zwaarder maar dan hoeft er geen of minder lood in de neus. Ik weet trouwens niet eens of er überhaupt wel lood in de neus zit.
Via een BEC zul je altijd 5V zien, ook al is je accu bijna leeg.
Max heeft 4x AAA celletjes aan elkaar gesoldeerd, dus enig gewicht is wel nodig.
Beter accu erin leggen dan lood zeg ik dan maar
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Zaktindegeute
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Ik zal voor de liefhebbers AAA niMh 600 mah regelen Heb net een hele partij nieuwe lampen gerecycled waar deze in zaten... Iemand belang bij ?
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
- luppie
- Beheerder
- Contacteer:
Ik zag niet dat die goedkope 3.3V was dus die heb ik maar even gewist uit het lijstje .
Natuurlijk kun je voor nihm gaan maar als je dat niet doet moet je een bec hebben. De meeste mensen hebben geen telemetrie dus dat maakt dan ook niet uit.
Natuurlijk kun je voor nihm gaan maar als je dat niet doet moet je een bec hebben. De meeste mensen hebben geen telemetrie dus dat maakt dan ook niet uit.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Gert,
Alexander en ik willen er wel wat hebben
Theo
Alexander en ik willen er wel wat hebben
Theo
- Zaktindegeute
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Ik zal er voldoende meenemen naar de club...
Ook heb ik even een paar schakelaartjes gerecycled.. altijd handig..
Wie mag ik daar blij mee maken voor de zwever?
Ook heb ik even een paar schakelaartjes gerecycled.. altijd handig..
Wie mag ik daar blij mee maken voor de zwever?
gr. G.
- flymax
- Lid
- Contacteer:
ik heb ook wel belang bij een paar celletjes. Niet voor deze maar voor mijn volgende project, dat ook al weer half in de folie staat
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Graag ook schakelaars voor ons Gert
Theo
Theo