Graupner Comet !!

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
luppie
Beheerder
Contacteer:

Re: Graupner Comet !!

Bericht door luppie » za feb 02, 2013 11:23 pm

Ik ben iets te snel geweest met het bestellen van de regelaar :x Ik had eerst even de revieuws moeten lezen..
Afbeelding

Ik wilde de motoren even testen op stroomverbruik en kijken of de boel een beetje netjes draaid. Bij het aansluiten van de tweede regelaar kwam er slechts een kort piepje en daarna gebeurde er niks. toen werd de regelaar bloedje heet. Regelaar nieuw in de verpakking defect :oops:

Ik wilde even snel een nieuwe bestellen maar toen las ik even de revieuws en blijkt dat veel meer mensen last van zoiets hebben. Wel jammer want deze regelaar heeft goeie specs.

Afbeelding
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » za feb 02, 2013 11:36 pm

o ja nog even de resultaten van de "goeie" regelaar.
3S lipo, 7 blads 60mm EDF, 29 ampere. niks word merkbaar warm na 20 seconden vol gas.

Korom 4S zou kort moeten lukken alleen dat moet ik nog wel even testen
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » za feb 16, 2013 12:08 am

Nog even snel een update...

Ik ga waarschijnlijk de H40A paarse towerpro regelaar gebruiken omdat ik daar nog twee stuks van heb liggen. nadeel is dat die niet hoger dan 3S kunnen. Ik heb na een paar emails en een filmpje van de regelaar wel geld terug gekregen van de defecte regelaar.

Hier nog een foto van het gat in de vleugel helemaal dicht:
Afbeelding

de rolroeren zijn uit de vleugel gezaagd en hebben scharniertjes gekregen. Ook heeft de rolroerservo een dekseltje gekregen.
Afbeelding
Afbeelding

De vleugel in de folie gezet die bij het vliegtuig zat. Beetje vreemde folie met een papieren bescherming voor de lijm. De lijm is helemaal wit en er zit best veel op want het komt er tussen uit met folieën.
Afbeelding

de plaats van de motor uitgemeten en uitgesneden.
Afbeelding
Afbeelding

hier de motor op het steuntje. Het steuntje was een lastig ding op in de folie te zetten. Niet heel mooi geworden dus.
Afbeelding

De motor op de vleugel zetten was ook geen makkie omdat de draden ergens in de motorsteun gesoldeerd moesten worden. toch wel goed gelukt bij de eerste motor.
Afbeelding
Afbeelding

ph-svv
Lid
Contacteer:

Bericht door ph-svv » zo feb 17, 2013 7:27 pm

Ik heb je gemist op het veld, ben je al verder gekomen?
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » zo feb 17, 2013 8:17 pm

Ik spaar wat benzine op voor wanneer het weer mooi weer is. Is voor mij toch een uur rijden.
Vandaag de romp gespoten ik zal straks wel even een foto plaatsen

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » zo feb 17, 2013 10:19 pm

Hier de foto's van de romp met als eerste de witte (vergeelde) romp die ik hier op de foto al geschuurd heb.
Afbeelding

Ik wist niet welke kleur ik hem zou spuiten maar omdat ik nog een busje motip rood metallic had liggen is die het geworden. Het spuitwerk is niet echt mooi geworden misschien door de lage temperatuur, misschien omdat de spuitbus al enkele jaren over datum is maar waarschijnlijk omdat ik niet kan spuiten. Die metallic is raar spul en op de romp zijn er rare vlekken net alsof de metaal deeltjes daar niet wouden zitten.
Afbeelding

Ondertussen is de tweede motor met veel moeite ook gemonteerd en natuurlijk even gekeken of de romp wel een beetje bij de kleur van de vleugel past.
oordeel zelf!!
Afbeelding
Afbeelding

hier nog de vlekken in de lak. Ik denk dat ik het maar zo laat.... :cry: :cry: :cry:
Afbeelding

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » do feb 28, 2013 9:13 pm

Ik heb toch maar een nieuwe bus metallic verf gehaald en ik kreeg nog 10 euro korting ook dus dat viel wel mee.

Eerst de romp weer geschuurd en toen heb ik uiteindelijk de hele bus op de romp leeg gespoten. En ik ben weer tot de conclusie gekomen dat spuiten best moeilijk is want ik heb een enkele druiper (op de romp). Maar over het algemeen toch wel aardig geworden.

Hier wat foto's na een laag blanke lak met als laatste de druiper :oops:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de bouwdoos ook zitten ook stickers voor op de romp en vleugel maar die vind ik wat te lomp dus heb ik zelf uit een restje zilver folie letters geknipt en die op de vleugel geplakt.

Afbeelding
Afbeelding

Ook even een motortest gedaan met de motoren gemonteerd op de romp. Ik moest de regelaar nog wel even instellen zodat ze allebei tegelijk gingen starten. Het balanceren heb ik gedaan door de prop op de as kleine stukjes te draaien net zo lang totdat de onbalans weg was en dat werkt goed.

Afbeelding

De regelaars passen mooi qua kleur bij de vleugel dus ik heb er aan zitten denken om de aan de buitenkant van de romp te monteren. Voorlopig laat ik ze nog even in de romp omdat ik anders de romp moet vernielen voor de bekabeling.
Ze trekken trouwens allebij netjes 29 ampere bij 3S en ze klinken super samen!

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » do feb 28, 2013 9:16 pm

Ik vraag me alleen af of de twee 2mm schroefjes voldoende zijn om de 500W motoren vast te zetten op de vleugel???
Misschien moet ik daar nog even tijd aan besteden want het stelt niks voor nu.

ph-svv
Lid
Contacteer:

Bericht door ph-svv » vr mar 01, 2013 11:21 am

Met hoeveel watt vloog de Comet oorspronkelijk? Ik denk niet dat de kist heel veel harder gaat met meer vermogen, de weerstand loopt namelijk ook op.

Misschien kan je naar 4 of 5 mm, zodat je motoren er niet midden in de lucht vandoor gaan wanneer je in ene volgas geeft. :mrgreen:
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Zaktindegeute
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Bericht door Zaktindegeute » vr mar 01, 2013 3:17 pm

Wedden dat ie veeeeeeeellll Sneller gaat..!! :shock:

He' Luppie !
gr. G.

"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie