Great Planes - Giant Big Stik ARF
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Een handremkabel waar je op duwt, lijkt me helemaal niet zo'n probleem zolang de afstand van de kabel die uit de buitenkabel steekt aan beide zijden maar niet te lang is en het een kabel is met een beetje redelijke diameter. Een gasschuif beweegt normaal gesproken redelijk licht dus veel kracht komt er niet op
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Bij de meeste benzinE motoren zit er een veer op de gashendel dus zou hij wel zwaar gaan.
Wat je kan doen, is de buiten kabel ook nemen van de handremkabel en dan rond om de cilinder en dan terug de Romp In. Dan krijg je Een trek beweging en dan is het geen probleem
Wat je kan doen, is de buiten kabel ook nemen van de handremkabel en dan rond om de cilinder en dan terug de Romp In. Dan krijg je Een trek beweging en dan is het geen probleem
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Ik ga voor een 90 graden hevel, dan komt het goed.
(Zet duwen om in trek)
De motor wilde in eerste instantie niet lopen, er bleek wat vuil in de pulse poort te zitten.
Na een kusje van Tonnie deed hij het in ene prima.
Met Joris overlegd over brandstof en hij gaat toch echt mooi op Aspen draaien.
(Ik had mijn huis al een Benzine behandeling gegeven, niet fijn)
Ik wil de tank nog verplaatsten onder de vleugel (er zit nu een tank van een Liter in!!)
Binnenkort lood in de staat en dan maar eens testvliegen.
(Zet duwen om in trek)
De motor wilde in eerste instantie niet lopen, er bleek wat vuil in de pulse poort te zitten.
Na een kusje van Tonnie deed hij het in ene prima.
Met Joris overlegd over brandstof en hij gaat toch echt mooi op Aspen draaien.
(Ik had mijn huis al een Benzine behandeling gegeven, niet fijn)
Ik wil de tank nog verplaatsten onder de vleugel (er zit nu een tank van een Liter in!!)
Binnenkort lood in de staat en dan maar eens testvliegen.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Waarom lood in de staart? De motorsteunen kunnen toch ook korter?
Max
Max
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Max,
De steunen kunnen niet korter, ze zijn nu maar iets van 3cm
Het probleem is gewoon dat er teveel gewicht voorop zit en eigenlijk wil ik geen lood in een kist.
De verschillen zijn nogal groot op papier:
52CC: 1584g, 3.25Kw, Olie: 40:1, 1700~7800rpm, 20x8, 20x10, 22x8.
26CC, 1690g, 1.62Kw, Olie: 32:1, 1800-8500rpm, 16x8 (zit nu een 18x8 carbon op)
De steunen kunnen niet korter, ze zijn nu maar iets van 3cm
Het probleem is gewoon dat er teveel gewicht voorop zit en eigenlijk wil ik geen lood in een kist.
De verschillen zijn nogal groot op papier:
52CC: 1584g, 3.25Kw, Olie: 40:1, 1700~7800rpm, 20x8, 20x10, 22x8.
26CC, 1690g, 1.62Kw, Olie: 32:1, 1800-8500rpm, 16x8 (zit nu een 18x8 carbon op)
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
je moet de vleugel er eens op leggen en kijken hoeveel het zwaartepunt te ver naar achteren zit. Misschien valt het mee.
Je kunt dan kiezen tussen de voorkant lichter maken of de achterkant zwaarder maken. Wanneer je de voorkant niet lichter kunt maken is het beste om lood in de staart te doen want dat kost het minste extra gewicht.
Ik zou niet direct die 52CC er op doen want deze motor lijkt al behoorlijk groot.
Je kunt dan kiezen tussen de voorkant lichter maken of de achterkant zwaarder maken. Wanneer je de voorkant niet lichter kunt maken is het beste om lood in de staart te doen want dat kost het minste extra gewicht.
Ik zou niet direct die 52CC er op doen want deze motor lijkt al behoorlijk groot.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Gaan we binnenkort even proberen, bedankt voor het meedenken alvast.
Die 52cc komt later idd, samen met de sleephaak
Die 52cc komt later idd, samen met de sleephaak
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Een andere optie is een stuk van de neus af zagen en een nieuw motorschot inlijmen. Meteen een kans om er een deksel in te maken en de gasservo direct achter het motorschot te plaatsen.ph-svv schreef:Max,
De steunen kunnen niet korter, ze zijn nu maar iets van 3cm
Het probleem is gewoon dat er teveel gewicht voorop zit en eigenlijk wil ik geen lood in een kist.
De verschillen zijn nogal groot op papier:
52CC: 1584g, 3.25Kw, Olie: 40:1, 1700~7800rpm, 20x8, 20x10, 22x8.
26CC, 1690g, 1.62Kw, Olie: 32:1, 1800-8500rpm, 16x8 (zit nu een 18x8 carbon op)
Max
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
Misschien is het een idee om de Zenoah om te bouwen naar een elektronische ontsteking , dat maakt de motor lichter en vergemakkelijkt ook nog eens het starten
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Giant Big Stik
@Max,
Nee, ik ga er niet in zagen en er zit al een luikje in de bodem.
De servo's kunnen daar inderdaad heel mooi naartoe (gas en neuswiel)
(Nu alleen nog die achterlijk grote tank eruit zien te krijgen)
@Tonnie,
Voor het gewicht zou ik het niet doen, dat scheelt niet echt heel veel.
Misschien voor het starten, maar om daar nu €75 voor neer te tellen...
Gelukkig heb ik ook nog een start motor, dus is het niet echt noodzakelijk
Ik had gister en vanmorgen nog spierpijn in mijn rechterarm van het starten op Zaterdag
Nee, ik ga er niet in zagen en er zit al een luikje in de bodem.
De servo's kunnen daar inderdaad heel mooi naartoe (gas en neuswiel)
(Nu alleen nog die achterlijk grote tank eruit zien te krijgen)
@Tonnie,
Voor het gewicht zou ik het niet doen, dat scheelt niet echt heel veel.
Misschien voor het starten, maar om daar nu €75 voor neer te tellen...
Gelukkig heb ik ook nog een start motor, dus is het niet echt noodzakelijk
Ik had gister en vanmorgen nog spierpijn in mijn rechterarm van het starten op Zaterdag
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn