P 47
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm
Re: P 47
Aangespoord door de info van Sander over de werking van een eenvoudige electronische schakelaar en die van een optische kill switch 2 opto's gekocht bij Big Planes. 1 voor de P-47 zodat de ingebouwde kill switch in de RCCSKJ powerbox niet gebruikt hoeft te worden (heb vernomen dat die functie onbetrouwbaar is) en 1 voor de Dimona (hier komt eerdaags een separaat draadje van). Is mooi geworden en vooral niet te koop!!
Het gebruik van een IBEC/IBEF als kill switch (welke voor de ontsteking de spanning van de accu(s) haalt van de Rx(en) en servo's en waarmee je dus een separate accu uitspaart is voorgelegd aan de CIV en de DMFV. Het wordt door hele volksstammen gebruikt en met prima resultaat. De vraag is nu of de eis bij + 25 kg voor een separate ontstekings accu niet wat achterhaald is.
Het gebruik van een IBEC/IBEF als kill switch (welke voor de ontsteking de spanning van de accu(s) haalt van de Rx(en) en servo's en waarmee je dus een separate accu uitspaart is voorgelegd aan de CIV en de DMFV. Het wordt door hele volksstammen gebruikt en met prima resultaat. De vraag is nu of de eis bij + 25 kg voor een separate ontstekings accu niet wat achterhaald is.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm
Re: P 47
Weer een nieuwe bijdrage op het Modelbouwforum:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/vli ... tie-4.html
http://www.modelbouwforum.nl/forums/vli ... tie-4.html
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm
Re: P 47
Ja, in meerdere modellen. Nooit problemen mee. Worden zelfs aanbevolen door Engel die veel doet met grote warbirds.
En wanneer je er dan ook nog twee in hebt ( alles links en rechts gescheiden) moet er heel wat gebeuren wil de kist anders dan bedoeld naar beneden komen.
De Frsky is Fasst compatable en werkt uitstekend met de Robbe Futaba zenders.
En wanneer je er dan ook nog twee in hebt ( alles links en rechts gescheiden) moet er heel wat gebeuren wil de kist anders dan bedoeld naar beneden komen.
De Frsky is Fasst compatable en werkt uitstekend met de Robbe Futaba zenders.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: P 47
Niets mis met FrSky, accst en fasst zijn bijna identiek (op de prijs na)
bericht verstuurd vanaf een mobiele telefoon en daardoor onbedoeld kortaf zijn of spelfouten bevatten.
bericht verstuurd vanaf een mobiele telefoon en daardoor onbedoeld kortaf zijn of spelfouten bevatten.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: do okt 16, 2014 12:31 pm
Re: P 47
Geen angst..de reden waarom kisten ongewild naar beneden komen zit voor 99,9 % in andere zaken. ( en dan meestal de schuld van de bouwer/vlieger).
Er zijn dit jaar bv 3 big scale kisten total loss gegaan.
De 80 kg Fokker 3 dekker. De eigenaar had een nieuwe accu in z,n zender gezet. De stekker verbinding van de originele accu was geborgd. Dat lukte niet met het stekkertje van de nieuwe accu ( zal geen borglipje aan)...dus niets gedaan. Je begrijpt het al..stekker losgegaan en kist pats boem. Oplossing: stukje krimpkous van 5 cent er om heen en het kan never nooit ongewild los.
De 180 kg B25 ( de zilverkleurige met 2 x Moki 400) Total loss. Reden: één motor gestopt en kist niet meer te houden. De brandstofslag was los getrild van de carb. Oplossing: stukje ijzerdraad om de slang wikkelen ( 2 x er om heen) en de uiteinden twisten. Kosten 2 cent.
De 120 kg B 25 ( de groene die ook op de Prowing was) is total loss. Reden:één motor gestopt en kist niet meer te houden. De stekker in de verlengkabel van af de powerbox naar één van de de ontstekingsunits was los getrild. Er zaten nergens borgingen op male female stekkers van verlengkabels. Oplossing: weer dat stukkie krimpslag van 5 cent.
Wat ik maar wil zeggen is dat een total failure in de elektronica wel het minst voorkomende probleem is. Het zijn gewoon wij die de domme dingen doen.
Ga met deze "wijsheid" je Decatlon maar eens van voor naar achter kritisch bekijken en denk niet..dat soort domme pech (of moet ik zeggen nalatigheid) overkomt mij niet.
Er zijn dit jaar bv 3 big scale kisten total loss gegaan.
De 80 kg Fokker 3 dekker. De eigenaar had een nieuwe accu in z,n zender gezet. De stekker verbinding van de originele accu was geborgd. Dat lukte niet met het stekkertje van de nieuwe accu ( zal geen borglipje aan)...dus niets gedaan. Je begrijpt het al..stekker losgegaan en kist pats boem. Oplossing: stukje krimpkous van 5 cent er om heen en het kan never nooit ongewild los.
De 180 kg B25 ( de zilverkleurige met 2 x Moki 400) Total loss. Reden: één motor gestopt en kist niet meer te houden. De brandstofslag was los getrild van de carb. Oplossing: stukje ijzerdraad om de slang wikkelen ( 2 x er om heen) en de uiteinden twisten. Kosten 2 cent.
De 120 kg B 25 ( de groene die ook op de Prowing was) is total loss. Reden:één motor gestopt en kist niet meer te houden. De stekker in de verlengkabel van af de powerbox naar één van de de ontstekingsunits was los getrild. Er zaten nergens borgingen op male female stekkers van verlengkabels. Oplossing: weer dat stukkie krimpslag van 5 cent.
Wat ik maar wil zeggen is dat een total failure in de elektronica wel het minst voorkomende probleem is. Het zijn gewoon wij die de domme dingen doen.
Ga met deze "wijsheid" je Decatlon maar eens van voor naar achter kritisch bekijken en denk niet..dat soort domme pech (of moet ik zeggen nalatigheid) overkomt mij niet.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo jul 05, 2015 3:06 pm
- Contacteer:
Re: P 47
het zou mooi zijn als je de eerste foto van de p47 er af zou kunnen halen , staat namelijk mijn kenteken van de auto op , vind ik namelijk een beetje te ver gaan met prive , die kist is namelijk van mij geweest , heb ik ook zo gekocht , en was inderdaad niet mooi , maar ook daar het comentaar vind ik niet helemaal kloppen , het is zo makkelijk om iets af te kraken , ................ graag zie ik de foto verwijderen , gr paul