gevalletje Robbe Charter uit de oude doos

Plaats hier een verslag van uw bouwproject
Plaats reactie
ph-svv
Lid
Contacteer:

gevalletje Robbe Charter uit de oude doos

Bericht door ph-svv » di mar 25, 2014 9:38 am

Ik heb een charter overgenomen van Henk en ben die aan het restaureren.
De Charter is een leuk nostalgisch vliegertje, beetje spijt van dat ik de vorige weggedaan had.

Echter kan ik over deze bouwdoos ( 3188 ) helemaal niets meer vinden :roll:
Dit is volgens het 1-2-3-4 System Robbe en ik vermoed dat het een doos is uit de jaren '80 of '90.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De motorkap is er nog bij, zij het helemaal vergeeld.

Afbeelding

Het enige probleem is nu alleen nog even dat de motor (OS Max .25 SF) niet helemaal op het bokje dat bij de charter zit (waar ook het neuswiel in zit) omdat het spruitstuk van de uitlaat tekort is. Ik wist al dat er verlengstukjes bestaan om de uitlaat wat verder naar buiten te plaatsen. Na enig speurwerk de juiste kunnen vinden en besteld in de US of A. Oorspronkelijk adviseerde Robbe een Enya torretje meen ik. Mocht de .25 te weinig blijken te zijn dan kan er nog een 6.5CC op, maar dan moet wel het een en ander verbouwd worden. Ik houd 'm eigenlijk ook liever origineel.

Op de foto lijkt hij geel, maar hij is echt knal oranje. De vleugeltippen maak ik straks rood, wit, blauw.
Nu nog opzoek naar een foto van Wim-Lex in zijn piloten pak, dan kan die achter het raampje, hihi.

Oranje (naar) Boven :mrgreen:
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Plaats reactie