Ik ging vorige week even schaatsen en het leek me wel leuk om ook even over de ijsvlakte te razen met de X41.
Dus ook even de spycam mee genomen om natuurlijk het hele gebeuren te filmen.
Aangekomen gingen we eerst even een rondje schaatsen en toen was het tijd om een rondje te vliegen.
Dus accu er in, camera aan en gaan! een harde worp beetje te stijl omhoog maar geen probleem gewoon wat gas er bij.....
Toen opeens vermogen weg en een harde tuimel op de ijsvlakte van de uiterwaarden van de ijsel.
De accu had al een klein uurtje ergens op de ijsvloer gelegen en was dus mooi bevroren dus dat was niet zo slim
Schade was een gebroken neus en de prop kapot maar omdat hij toch wel een smakker heeft gemaakt en de neus al 6X vervangen is heb ik hem maar helemaal afgeschreven. En gelijk een mooie aanleiding om een nieuw project te starten naast de 4 of 5 andere lopende projectjes
hier de resultaten tot nu toe:
wat verbeteringen doorgevoerd zoals minder gewicht, puntneus voor minder weerstand en gedeeltelijk balsa neus en ook een betere werp uitsparing op de onderkant.
Nu ben ik nog druk aan het zoeken naar een soort fluitje die op de vleugel geplakt kan worden voor wat geluidseffecten bij hoge snelheid.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.